– Brief “uw deelname aan de Kleine Ondernemersregeling als zonnepaneelhouder” ontvangen? Deze brief hebben wij niet nodig en hoef je ook niet door te sturen, omdat wij ook door de Belastingdienst worden geïnformeerd. Met deze brief kan het dossier (nadat de BTW teruggave is ontvangen) worden gesloten. Nog geen BTW ontvangen? Maak je geen zorgen, de Belastingdienst is nog bezig met de verwerking.
– brief “geen rekeningnummer bekend” ontvangen?: Wij hebben je rekeningnummer reeds doorgegeven aan de Belastingdienst, maar deze is wellicht niet (goed) ontvangen en geregistreerd. Stuur een e-mail (info@btw-zonnepanelen.nl) en wij zullen je rekeningnummer nogmaals doorgeven bij de Belastingdienst. De Belastingdienst zal het rekeningnummer binnen 15 werkdagen bevestigen en hierna zal binnen 10 werkdagen de uitbetaling volgen.
– brief met onderwerp “vaststelling belastingplicht” (+ eventueel roze aangiftebiljet): graag ontvangen wij deze stukken zodat wij verder kunnen met de BTW aangifte. Deze stukken ontvangen wij graag per post, alleen originele stukken worden namelijk verwerkt door de Belastingdienst (Adres: postbus 131, 2160 AC, Lisse).
– brieven met gebruikersnaam en wachtwoord: deze brieven kun je bewaren, niet op sturen. Wij hebben eigen software om de BTW aangifte te doen.
– brief met bevestiging van het rekeningnummer: Is het rekeningnummer niet juist, neem dan altijd contact met ons op.
– beschikking omzetbelasting teruggaaf: de brief waar het terug te ontvangen bedrag op staat hebben wij nodig en ontvangen wij graag op ons postadres (Adres: postbus 131, 2160 AC, Lisse).
– brief ‘u krijgt geen btw-aangiften meer voor uw zonnepanelen’: deze brief is massaal verwerkt zonder naar de individuele situaties te kijken. Of de BTW wel of niet is ontvangen maakt niet uit, het kan dus goed zijn dat je de BTW nog niet hebt ontvangen. De teruggave volgt nog, maar de Belastingdienst is nog bezig met de verwerking. Wanneer de BTW teruggave is verleend, dan kunnen wij met deze brief je dossier sluiten, omdat de BTW aangifteplicht dan vervalt. Deze brief ontvangen wij daarom graag op ons postadres. (Adres: Postbus 131, 2160 AC, Lisse).
– brief beschikking ontheffing administratieve verplichtingen: deze brief ontvangen wij graag op ons postadres zodat de gegevens juist kunnen worden verwerkt (Adres: postbus 131, 2160 AC, Lisse).
– Brief over uw btw-identificatienummer (btw-id): deze brief ontvangt je omdat er een nieuw btw-identificatienummer wordt toegekend. Dat nieuwe nummer hebben wij niet nodig dus je hoeft deze brief niet naar ons te zenden. De brief kunt je bewaren in je dossier.